fredag 8 september 2017

Magmaskin förre och efter 100 reps

Testade i dag att fota innan jag körde magmaskinen och sedan direkt efter.
Körde 25 *4 = 100 upp och ner på maskinen vilket tog lite drygt 2 minuter ( vilade ca 1 minut mellan varje set om 25 reps) och gick direkt in och fotad igen och var betydlig mer grov om magen, precis som det ska vara då man kört styrketräning. Musklerna blir ju fyllda med blod. Detta är bra för alla lastbilschaufförer med lite mage som kan säg att de precis kört par hundra reps mage. Sökte ett jobb som chaffis och chefen där kom på att vi gått i samma lastbilsskola och nämnde att man direkt ser vem som kör lastbil på stranden, på magen 


Bild 1 abs Innan ,


 bild 2  efter 25 reps , 



bild 3 efter 100 reps, 



bild 4 abs direkt efter .
Maskinen finns hos olika tillverkare och priser , finns blåa svarta och röda och jag gav ca 500 kr för min. Jag började morgonen med en skopa BCAA , efter ca 30 minuter åt jag 3 ägg på smörgås och sedan kreatinin en skopa (ca 6,6 gram) och efter någon timme så var man på magmaskinen redan  Men att ställa den lätt tillgänglig och slippa veckla ut och ihop den gör sitt till också.


I övrigt i dag så tänkte jag köra 50 stycken reps till och ut och cykla någon mil, kan inte köra armhävningar eller hantel då jag fått någon inklämning i höger axel som jag väntar på ska lägga sig, har haft detta innan men det har släpp fint men nu suttit i i tre dagar så ska bara köra med Voltaren kräm och vila från dessa övningar även om magmaskinen även tar på armarna så är det inte samma vinkel.

Finns som sagt olika tillverkare, en kallar den :
Klarfit AB Cruncher
En annan kallar den :
Five minutes shaper

https://kurera.se/tag/bukfett/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Magmaskin läge 4 a

Efter ca 1,5 dagars vila från kreatinin och träning så ökade jag på magmaskinen till läge 4 från läge 3.  Säger i filmen...